Persbericht Run4Kika

In het kader van haar 40-jarig bestaan organiseerde korfbalvereniging Regio’ 72 afgelopen zaterdag de in december uitgestelde Run4Kika. En met succes! Maar liefst 105 toppers liepen samen een bedrag van €3.500,- bij elkaar. Het deelnemersveld bestond naast korfballers uit leden van loopgroep Femmefit, een voetbalteam van VIOS, een handbalteam van CVO en de nodige spontane aanmeldingen.

Na een enthousiaste warming up van kangoeroetrainer Bram, gaf interim voorzitter Robert Scholten het startsignaal voor de Kika Kangoeroerun. Hierin leefden de jongste deelnemers zich uit op een hindernisbaan, welke mede werd mogelijk gemaakt door Matriva Spelmateriaal. De Kangoeroerun eindigde op het springkussen, waarna de volgende groep lopers zich klaar maakte voor de looproutes buiten het sportpark.

De 10 km was een rondje Kievitsveld. Bij de mannen finishte Hidde Scholten als eerste en bij de vrouwen was die eer aan Karin Hoppener. Kort na de langste afstand gingen de 5 km en de 3 km van start. Op de 5 km, een route langs kanaal en Deventerstraat, was Thijs van ‘t Erve de snelste man en Marleen van der Haar de snelste vrouw. Bij de 3 km, door buitengebied en Oosterhof, kwam Thijs Riphagen als eerste over de streep en kort daarna Annebritt Lemke.

Het enthousiaste publiek beloonde niet alleen de snelle lopers met een warm onthaal. Iedere prestatie was even belangrijk, en kon rekenen op een hartelijk applaus. De organisatie kijkt terug op een gezellige en sportieve middag, met een prima opbrengst voor de Stichting Kika, waarvan ambasadrice Sylvia Taalman de cheque dankbaar in ontvangst nam. Op de foto vlnr Robert Scholten (interim voorzitter Regio’72), Leni de Jong (organisatie Run4Kika) en Sylvia Taalman (Kika ambassadrice).

Klik hier voor de uitslag
Klik hier voor een fotoreportage